Storytelling; machtig instrument
Organisaties zijn van medewerkers, klanten, omwonenden etc. Kortom: iedereen vindt wat van de bedrijven of organisaties waarmee hij of zij te maken krijgt. Een goed gefundeerd verhaal of boodschap op de juiste wijze verteld, kan voor al deze doelgroepen goed werken om de gewenste kennis, houding en gedrag voor elkaar te krijgen. Storytelling brengt het verhaal van een organisatie, de cultuur, het merk en bedrijf tot leven. Het werkt zowel voor de interne als externe organisatie. Intern kan het veelzijdig ingezet worden om medewerkers in beweging te krijgen. Extern zal het vooral klanten en relaties binden aan de organisatie door hen kennis te laten maken met het echte verhaal van de organisatie.

Storytelling brengt mensen in beweging
Als organisaties vertellen over wie en wat ze willen zijn en waar ze naartoe willen, dan geeft dat mensen een beter beeld en meer houvast. Mensen voelen zich meer betrokken, weten dingen beter te plaatsen en willen graag onderdeel zijn van de organisatie en/of gemeenschap. De bedrijfscultuur wordt duidelijker en kan dan o.a. versterkt worden. En medewerkers worden meer betrokken bij de kern en de toekomst van de organisatie. Mensen zullen eerder en pro- actiever in beweging gaan komen.

Ook weten hoe storytelling uw bedrijf kan verbeteren?