Marketing volgens Markthings
Marketing als onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering. Het is vandaag de dag niet meer weg te denken. En gelukkig maar. Maar tot enkele tientallen jaren geleden was dit niet vanzelfsprekend. Door de opkomst van het digitale tijdperk is er veel veranderd. Alles gaat sneller, dingen zijn transparanter, complexer en soms gemakkelijker geworden. Een goede marketingaanpak kan niet meer zonder een online marketinghoofdstuk. Hoe groot of hoe klein uw organisatie ook is. Gevonden, gekozen en bekend worden is een essentieel onderdeel van succesvol worden én blijven. De oude, traditionele marketingmodellen en -technieken zijn en blijven goed bruikbaar, maar moeten wel ‘getuned’ worden n.a.v. de marktdynamiek van deze tijd.

Plan als houvast
Markthings gelooft in plannen. No plan … no glory. Plannen geven houvast, zorgen voor vooruitgang, vertellen waar je staat, wat je nog moet doen en moeten regelmatig worden bijgesteld. Plannen geven ook rust en zorgen ervoor dat we niet elke dag achter onze ‘eigen staart’ aanjagen.

Marketing 3.0
Marketing in de nieuwe economie betekent samenwerken. Maak gebruik van collega’s, relaties en specialisten voor dingen die u niet zelf kunt. Klankbord met vreemden en ga nieuwe dingen niet uit de weg. Samenwerken loont en zorgt vooral voor nieuwe inzichten. Klanten hebben ook diepere behoeften. Zoals de mogelijkheid om mee te mogen praten, inhoudelijk en creatief mee te denken, deel uit te maken van een gemeenschap, idealisme (MVO). Of een uitgesproken identiteit.

Hoor en wederhoor
Wie weet het meeste af van uw bedrijf/organisatie en/of producten en diensten? Wie heeft er een duidelijke mening over uw organisatie? Inderdaad … dat zijn uw klanten en relaties. Maak daar dan vooral gebruik van. Luisteren naar klanten loont en geeft veel inzicht in waar uw organisatie nu staat en waar zij in de toekomst naartoe moet.

Succes zit in de details
Succesvol zijn betekent noeste arbeid. Het geldt zeker voor het ontwikkelen en uitvoeren van een goed marketingbeleid. De ‘devil’ zit in de details wordt wel eens gezegd. En dat is zeker waar, gezien de complexe omgeving waarin organisaties zich vaak bevinden. Doelgroepdenken en doelgroepgericht handelen worden steeds belangrijker. Beheerst u deze werkwijze goed, dan wordt uw aanpak succesvoller.

Heeft u ondersteuning nodig bij het ontwikkelen en/of uitvoeren van uw marketingbeleid?