Klantinzicht cruciaal voor groei
Wie weet het meeste van uw dienstverlening of organisatie? Met wie heeft u dagelijks te maken? Met wie houdt u dagelijks rekening bij het nemen van beslissingen? Juist ….. uw klanten, relaties en uw directe omgeving. Degenen die kritisch zijn op uw bedrijf en dienstverlening, die uw bedrijf volgen en kiezen vanwege het onderscheidende vermogen en bereid zijn om een goede prijs te betalen voor uw product of dienst. Juist deze groep wordt vaak vergeten of minimaal meegenomen bij de ontwikkeling van een strategie.

Hoor en wederhoor
Markthings gelooft in hoor en wederhoor. Wat de eigen organisatie vindt, denkt of gelooft, kan door klanten en relaties totaal anders worden beleefd. Het is dus zaak om deze groep volledig mee te nemen  in het strategieontwikkelingsproces. Een belangrijk onderdeel van het ‘Groeien door Focus: de 4 focusstappen voor groei®’-model is o.a. een ‘consumer insight’-onderzoek.

Voorbeeld: inzicht klantonderzoek

Wordle -klantonderzoek-voorbeeldHeeft u ook behoefte aan meer inzicht van klanten?