Groeien door focus …. het klinkt eenvoudig en lijkt vaak makkelijk haalbaar. Maar in de praktijk komt er veel bij kijken. En ook het proces naar groei valt niet zelden tegen.

Focussen betekent eigenlijk je aandacht richten op waar je mee bezig bent: je stelt een (optisch) systeem nauwkeurig in, zodat er een scherp en helder beeld ontstaat. En daarbij moet je je vooral concentreren en niet laten afleiden door randzaken, prikkels van buitenaf, goed bedoelde niet onderbouwde adviezen etc. Als individu is het, in de complexe wereld waarin we nu leven, al lastig genoeg om te focussen. Als (inter)nationale organisatie is het nog veel moeilijker.

Gebrek aan focus
Nieuwsgierig geworden naar waarom organisaties bij een bepaalde omvang niet verder groeiden, kwam Markthings er in de praktijk al snel achter dat dit vooral te maken had met een gebrek aan Focus. Anders gezegd: organisatie hebben geen ‘dedicated’ focus of programma om te groeien en/of de volgende stap te maken. In veel gevallen wordt de groei van een organisatie ‘verstopt’ in de gangbare activiteiten en uiteindelijk sterven alle gestarte initiatieven een stille dood met als excuus de hectiek van de dag. Vaak liggen er mooie plannen die vol enthousiasme worden opgestart. Maar ontbreekt het aan processen, middelen en/of prioriteitenstelling vanuit het management.

Visie- Groeien door Focus

Markthings erkent en herkent deze problematiek bij organisaties en heeft zich daarom gespecialiseerd in het begeleiden van  organisaties en bedrijven bij de gewenste groei/de volgende stap. Door focus te hebben op mensen, organisatie, processen markt, klantinzichten etc. wordt samen met opdrachtgever een gewenst groeitraject ontwikkeld en geïmplementeerd.

Wilt u uw bedrijf ook laten groeien en betere resultaten behalen?