Goed luisteren, meer omzet!

Hoe vaak bezoekt en luistert u naar uw klanten zonder dat er een directe aanleiding voor is? Wie zijn hun belangrijkste klanten? Wat houdt hun bezig? Wat zijn de uitdagingen waar zij voor staan? Hoe zien zij de nabije toekomst?  Allemaal vragen die antwoorden opleveren waar u als ondernemer iets mee kunt. Proactief zijn, goed luisteren begint met het stellen van de juiste vragen. En het is niet eng. Klanten vinden het namelijk erg  fijn als u ze aandacht geeft, interesse toont en vraagt naar wat hun bezighoudt. Maak eens een praatje met een verkoper van uw klant over hun markt. U krijg gegarandeerd informatie waar u iets mee kunt/moet. Het weten wat u klanten beweegt is een continue proces dat de nodige aandacht vraagt. Het vertalen van deze informatie naar acties/verbeterprogramma’s die iets opleveren is een proces wat in uw organisatie geborgd moet worden. Al deze formele en informele  klantinformatie kan er uiteindelijk voor zorgen dat u de juiste inspanning bij en het maximale rendement uit uw klanten haalt. En dat wil u toch ook?

 

Ook hulp nodig om  beter te luisteren naar en dus meer omzet te krijgen bij uw klanten ? Neem contact op met mark@markthings.nl

 

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.