Customer insight noodzakelijk voor continuiteit

Wat weten we nu precies van onze klanten? Ik hoor ondernemers vaak zeggen dat zij een heel goed contact hebben met klanten. Maar ook ‘wij evalueren regelmatig’ is een vaak gehoorde kreet. Of ‘mijn verkopers zit regelmatig bij de klanten’. Kennis van wat klanten nu echt beweegt is een belangrijk uitgangspunt van een effectieve ‘customer insight’ strategie. Niet weten wat klanten vandaag de dag willen maar waarom ze dingen doen en met welke intentie/achtergrond (achterliggende motivatoren!), maar ook wat ze in de (nabije) toekomst willen. En deze informatie haal je niet zomaar uit de reguliere verkoop gesprekken.

Een goed opzette ‘customer insight’ traject voorspelt meer dan dat uw  klant wel of niet klant blijft en in de toekomst meer of minder gaat afnemen. Het geeft u meer grip op uw  klanten. Denkend vanuit hun business-model kan naast een voorspellen karakter ook zgn. exit signalen/factoren worden opgepikt en pro- actief zaken worden ontwikkeld voor klantbehoud en optimale klanttevredenheid.
Resultaat een zeer tevreden vaak voorspelbare klant waar we pro- actiever mee om kunnen gaan (partneren). En hoe meer tevreden klanten hoe meer continuïteit.

Ook behoefte aan een effectieve ‘customer insight’ strategie? Neem contact op met mark@markthings.nl

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.